Budowanie wizerunku firmy.

Zaktualizowano: 20 kwi

Pozytywny wizerunek firmy to podstawowy filar dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa.

Zbudowanie dobrej pozycji marki, nie jest procesem łatwym i szybkim, dlatego powinno być ujęte w strategii biznesowej firmy.

To jak nasza marka będzie odbierana, przełoży się na osiąganie wyników, przede wszystkim finansowych, ale także wizerunkowych.


W oparciu o doświadczenie w kontakcie z marką, rozwija się wizerunek firmy widziany oczami klienta czy przyszłego kontrahenta.

Najprościej można to zdefiniować jako sposób w jaki dana marka funkcjonuje w świadomości klientów, a powstaje przez wyobrażenie jakie przywołuje po kontakcie z daną firmą.

Na budowanie wizerunku marki składają się:

● działania firmy, które prowadzą do zwiększenia jej rozpoznawalności oraz budowania pozytywnych skojarzeń

● postrzeganie marki przez klientów na podstawie ich kontaktu z produktem czy usługą

Określenie własnej tożsamości i wyznawanych wartości firmy pozwoli lepiej budować konkurencyjność na rynku, to jak opowiadamy o naszym produkcie i usłudze ma wpływ na reakcje konsumentów.


Często też określenie misji, wizji i celów działania firmy zbliżone jest do wartości wyznawanych przez klienta i to przekonuje go do wybrania naszej firmy spośród innych na rynku.

Zasadnicze pytanie brzmi, jak zbudować wizerunek firmy, aby być rozpoznawalnym i wyróżniać się na tle konkurencji?

Nie ma złotego środka, jednej właściwej odpowiedzi. Powód jest prosty – każda firma składa się różnych, indywidualnych elementów i cech szczególnych.


Na wizerunek firmy mają wpływ takie elementy jak:

● sposób komunikacji z klientem

● kultura organizacyjna firmy

● relacje z pracownikami

● wyznawane wartości i cele działalności

● stosunek do konkurencji

● zaangażowanie społeczne firmy

● dobry kontakt z mediami


Najważniejsza jest przemyślana strategia, oparta na wartościach, prawdziwa umiejętność radzenia sobie z kryzysowymi sytuacjami.

Warto wyznaczyć wartości firmy i przede wszystkim misję, a także pewne szczególne elementy, które wyróżnią Nas spośród konkurencji.

Trzeba przeanalizować jaki ma być wizerunek naszej firmy oraz świadomość o niej wśród odbiorców oraz określenie grup docelowych, do których będziemy się kierować z naszymi usługami.


Kolejny krok to jednolita identyfikacja, czyli między innymi nasza kolorystyka, logo, hasła reklamowe, papier firmowy, strona internetowa, profile społecznościowe – wszystko w podobnym stylu, tak jednak, aby firma się wyróżniała i szybciej zapadała w pamięć.


Ważna jest praca i utrzymanie dobrych kontaktów, relacji z klientami, którzy już zaufali marce. To oni są podstawą zysków firmy bardziej niż potencjalni klienci, dlatego warto zbierać od nich jak najwięcej informacji – co jest dla nich ważne, co należy zmienić, na co zwrócić uwagę, słuchać ich potrzeb.

Dzięki temu można wpłynąć na wizerunek – polepszając obszar obsługi klienta, dokonując usprawnień czy oferując nowe usługi czy produkty.

Istotne jest, aby dbać o dobre relacje z klientami, pracownikami czy kontrahentami, aby czuli się przez firmę doceniani i “zaopiekowani “.


Wiele firm angażuje się także społecznie i to właśnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu. To wsparcie dla organizacji charytatywnych, przekazywanie swoich produktów czy zbiórka darów. Niektóre firmy podejmują własne inicjatywy angażując klientów.

Czasem pozytywny wizerunek firmy bezpośrednio wpływa na powodzenie takich inicjatyw, które przynoszą korzyści lokalnej społeczności.

Istotna dla wizerunku jest relacja z mediami. To one także mają wpływ na przekazywanie informacji. Ważne jest przekazywanie informacji o działalności, o nowych produktach, usługach, innowacjach czy nowej technologii.

Czasem potrzeba specjalisty, który będzie dbał o wizerunek firmy, kiedy nie mamy takich możliwości, warto wtedy podjąć współpracę z ekspertami zewnętrznymi, którzy profesjonalnie zajmą się budowaniem wizerunku przedsiębiorstwa i w efekcie przyspieszą rozwój biznesu.

Internet umożliwił nam szybki dostęp do informacji, dał poczucie anonimowości. Komentarze i opinie czy są prawdziwe, czy celowo zmyślone mogą wyrządzić sporo złego dla wizerunku w krótkim czasie. Jedna zła opinia może zniszczyć budowaną latami pozycję na rynku. Dlatego tak ważne jest, aby prowadzić monitoring internetu pod kątem opinii o naszym produkcie czy usłudze. Istnieje wiele sposobów na monitorowanie wizerunku marki, służą do tego m.in. badania satysfakcji konsumentów oraz analiza wzmianek na nasz temat w sieci, także w social mediach.





Kreowanie wizerunku to długotrwały proces. Wymaga dbania o każdy element każdego dnia, jak również budowanie zaufania pomiędzy firmą i światem.

97 wyświetleń

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Chłodna 5A, 83-110 Tczew

Polska

+48 58 350 19 59

biuro@biznespunkt.pl

Godziny otwarcia:

Zachęcamy do uprzedniego umówiania wizyt w naszym biurze. Zdarza się, że jesteśmy w terenie. Np. na poczcie :)

O Nas

Na bieżąco podejmujemy się nowych wyzwań. Rozpoczęło się od wynajmowania biurek i adresów. Aktualnie budujemy platformę wymiany usług. Rozwijamy klub biznesu. Pracujemy nad aplikacją dla Twojego biznesu.