Firma w social mediach.

Zaktualizowano: 14 kwi

Kiedy pierwsze serwisy społecznościowe powstawały w Ameryce w latach 90-tych, nikt nie przypuszczał, że staną się powszechnym i skutecznym narzędziem marketingowym. Kiedy swoje początki miały największe dziś marki – takie jak: Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn i MySpace – wtedy wydarzyła się prawdziwa rewolucja. Dziś trudno wyobrazić sobie życie bez portali społecznościowych.Dzisiejszy marketing głównie opiera się właśnie na kampaniach w social mediach.


Statystyki pokazują, jak ważnym elementem strategii marketingowej stał się internet. Zaczyna już obowiązywać reguła: jeśli dana firma nie istnieje w mediach społecznościowych, to nie istnieje w ogóle. Social media marketing daje możliwość zarówno przekierowania na stronę internetową oraz zwiększenia na niej ruchu, jak i promocji stacjonarnego punktu sprzedaży czy usług. Ważne jest aby komunikacja w mediach społecznościowych była spójna z komunikacją firmy poza siecią. Media społecznościowe są wyjątkowe również poprzez swój marketing “wewnętrzny”, czyli takie działania, które prowadzą do tego, że użytkownicy internetu sami udostępniają między sobą informacje dotyczące firmy, usług lub produktów. Ta forma promocji online uchodzi za skuteczniejszą od tradycyjnej kampanii reklamowej, biorąc pod uwagę zasięgi i możliwości.


Aktywna obecność na takich portalach jak Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube itp. to skuteczny sposób budowania społeczności wokół własnej marki i oczywiście swoich usług i produktów. Istotne jest aby pamiętać o tym aby być autentycznym. Komunikacja powinna być szczera, prawdziwa, gdyż klienci nie lubią sztuczności i są na to wyczuleni. Dobrą praktyką jest także wchodzenie w interakcje z osobami, które komentują nasze publikacje – to najlepszy sposób na pozyskiwanie zaufania użytkowników. Zasięgi w mediach społecznościowych buduje się konsekwentną, cierpliwą pracą. Nawet jeśli pierwszy pomysł jest nieatrakcyjny, to sukcesu nigdy nie uda się odnieść i najlepsza idea sama się nie przebije. Trzeba na nią konsekwentnie pracować, powtarzać, pokazywać z różnych stron.Przede wszystkim dbać o wiarygodność. Najbardziej efektowne posty i publikacje w mediach społecznościowych nie przyniosą sukcesu, jeśli firma nie zbudowała zaufania klientów. Zaletą promocji marki w mediach społecznościowych jest “taniość”. Koszt dla firmy to jedynie cena pracy osoby odpowiedzialnej za kanały komunikacji w social mediach, ponieważ media społecznościowe same w sobie są dostępne za darmo.Warto budować wizerunek na kilku portalach, zależnie od rodzaju prowadzonej działalności i być aktywnym w mediach społecznościowych oraz systematycznie się w nich komunikować.

Jak zacząć budowanie wizerunku w social mediach ?


Zastanów się nad ideą swojej marki i komunikatami jakie chcesz przekazać. Jeżeli wyznaczysz sobie cele komunikacyjne i to o czym chcesz informować swoich odbiorców oraz cele biznesowe, czyli to co chcesz dodatkowo reklamować, to Twoje działania na pewno będą skuteczniejsze.





73 wyświetlenia

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Chłodna 5A, 83-110 Tczew

Polska

+48 58 350 19 59

biuro@biznespunkt.pl

Godziny otwarcia:

Zachęcamy do uprzedniego umówiania wizyt w naszym biurze. Zdarza się, że jesteśmy w terenie. Np. na poczcie :)

O Nas

Na bieżąco podejmujemy się nowych wyzwań. Rozpoczęło się od wynajmowania biurek i adresów. Aktualnie budujemy platformę wymiany usług. Rozwijamy klub biznesu. Pracujemy nad aplikacją dla Twojego biznesu.