Krótko o SEO.

Aby zrozumieć zasady SEO, potrzebne jest zrozumienie działania wyszukiwarki Google. Dlaczego, że odpowiada ona za ponad 95% zapytań zadawanych przez Polaków i jest praktycznie monopolistą na rynku wyszukiwarek w naszym kraju.Właśnie dlatego strony są optymalizowane według algorytmów Google’a.
Założeniem Google jest aby użytkownik po wpisaniu słowa kluczowego dostał satysfakcjonującą odpowiedź i kliknął w wyświetlaną obok reklamę.
Celem przedsiębiorcy jest znalezienie się jego strony w najtrafniejszych wynikach wyszukiwania jako tej głównej odpowiedzi na pytanie klienta.
Najważniejszą zasadą związaną z SEO jest fakt, że budowa strony zależy od strategii.
Ważna jest struktura i architektura informacji na stronie.SEO wymaga dobrze przemyślanej strony oraz jej odpowiedniej treści.
Taktyka SEO na celu zoptymalizowanie strony internetowej pod zdobywanie ruchu z wyszukiwarek internetowych na zapytania związane z naszym biznesem.
Chodzi o to, żeby odpowiedzieć przez naszą stronę na zapytania i potrzeby szukającego klienta i aby Google, pokazywał naszą stronę w wynikach wyszukiwania.Chcąc zdobywać klientów, strona musi się pojawiać, gdy szukają oni usług czy produktów, które oferuje nasza firma.
Kluczowe przy opracowaniu każdej strategii jest poznanie potencjalnych klientów, poznanie ich potrzeb i dostosowanie do nich własnej koncepcji, istotna jest analiza słów kluczowych, która pokaże twój biznes w oczach klientów.
Bardzo ważna jest struktura strony internetowej naszego biznesu, menu i podstrony muszę być na tyle czytelne by mogły być widoczne dla systemu wyszukiwarki.
Treść strony to klucz do klientów, odpowiada za frazy pojawiające się w Google.
Na sukces składa się tu dobór słów kluczowych, szablon strony ( tytuły i podtytuły ),
wartość tekstu, rodzaj treści z grafiką, wykresem, prezentacją czy linkiem.
Użyteczna, prosta i dobrze zaprezentowana strona jest bardziej czytelna dla klienta.
Użytkownicy lubią czytelne prezentacje. Tekst powinien być odpowiednio sformatowany i odpowiedniej długości z ciekawymi grafikami.
Te elementy liczą się też do optymalizacji strony pod wyszukiwarki.
Jak to działa?
Wyszukiwarki używają zaawansowanego zestawu algorytmów do skanowania, indeksowania
i wyszukiwania stron internetowych.
* Pierwszy etap skanowania polega na skanowaniu i odczytywaniu kodu strony.
* W drugim etapie indeksowanie, wyszukane strony są zapisywane w bazie danych.
* Potem wyszukiwarka sprawdzi bazę danych i wyświetli strony, które uzna za najlepsze.

Jednak aby strona była dobrze widoczna, nie można zapomnieć o jej promocji na dalszym polu tak żeby była zauważalna w innych miejscach w sieci.
Sprawdzą się tutaj linki na innych stronach internetowych, liczne wzmianki o firmie w sieci, opinie na portalach, grupach.

Cały proces SEO i wszystkie jego punkty to drobne elementy, które łączą się w całość dając konkretny wynik w odpowiedziach wyszukiwarki .
Powstało wiele poradników internetowych i firm, które zajmują się optymalizacją i pozycjonowaniem stron w sieci. Temat nigdy nie będzie wyczerpany, bo ciągle zmieniają się standardy marketingu i potrzeby potencjalnych klientów.
Nie da się ukryć jak ważna w dzisiejszych czasach jest widoczność naszej firmy w wirtualnej przestrzeni.
Tu tworzymy naszą markę i naszą wizję, wychodzimy z naszymi produktami i usługami do klienta.Równocześnie z rozpoznawalnością w social media, wyszukiwarki są głównym kanałem naszej sprzedaży.
Sekret SEO to przejście drogi od wpisania zapytania przez użytkownika w wyszukiwarce do wejścia na naszą stronę i znalezienie odpowiedzi na potrzebę klienta.
Oznacza to, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek ma kluczowe znaczenie dla przetrwania i odniesienia sukcesu w internecie.